"Ses bir mekanik dalgadır ve yayılmak için bir ortamın varlığına ihtiyaç duyar" bilgisinde hepimiz hemfikiriz. Peki uzay da boşluktan ibaret olduğuna göre "Uzayda davulcu nereden çıktı?" "Nasıl olacak bu iş?" gibi sorularınızı duyar gibiyim. Kim bu davulcu biraz ondan bahsedelim isterseniz.
Yerli ve yabancı pek çok gruba eşlik eden Gerçek Dorman, şu anda Etnik müzik grubu Akdeniz Akdeniz’in, Yunan müzik grubu Thallassa Band’in ve Rock grubu Büyük Birader’in davulcu ve perküsyonistidir. International Internet Orchestra, Connection of Rhythms, Rhythm Kitchen gibi projeleri yönetmekte ve aynı zamanda oyun, film müzikleri; bale ve modern dans gösterilerine müzikler yapmaktadır. Dünyanın pek çok şehrinde davul ve perküsyon performansları ve workshopları yapan Dorman, ritim, dans ve sporu bir araya getiren ''RhythmGym”in de yaratıcısıdır. 2013 yılında D52 Davul Metodu - 52 Haftada Temel Davul Dersleri, adlı Türkiye’nin 3. davul metodunu yazmıştır.
Geçtiğimiz sayısında da Popular Science, yazmış olduğu D52 adlı davul metodu yeni baskısını yapmışken müzisyen, eğitimci ve ses tasarımcısı Gerçek Dorman ile sorularınıza cevap niteliğinde kısa bir söyleşi yapmış.
-Davul çalmaya ve müziğe nasıl başladınız?
Annemin bana hediye ettiği "Carl Orff-CarminaBurana" dinleyerek başladım diyebilirim.Müzik dinlemek benim için çok önemli bir uğraştı,bunun için hep zaman yarattım kendime,tabii müzik dinlerken de kendimi bir yerlere,bir şeylere vururken ve o şeylerin üzerinde ritim tutarken bulurdum,etrafımdan bu konuda uzun seneler boyunca azar işittim..Ama resmi olarak davul eğitimime orta okul son sınıfta başladım.Daha sonra bu eğitimler git gide profesyonel bir hal aldı.Gazi Üniversitesi Maliye bölümünü kazandım ama ben kendi üniversitemden daha çok karşı binadaki Hacettepe Konservatuarının kampüsünde bulundum.Gazi Üniversitesinden sonra da artık davul adına kendi hayallerim doğrultusunda ilerlemeye karar verdim ve Amerika'ya davul eğitimi almaya gittim.Oradaki eğitimimden sonra Türkiye'ye geri dönüp 10 seneyi aşkın bir süre davul be perküsyon eğitmenliği yaptım.
-Davul ve müzik hayatınızda ne gibi değişikliklere yol açtı?
Ben her zaman çok hayalperest birisi oldum,hayallerimin peşinden koşmaktan da hiçbir zaman korkmadım.Bu hayalperestliği ve cesareti bana müziğe ve davula olan aşkımın kazandırdığını düşünüyorum.Seneler içerisinde davul, ritim ve müzik üzerinde araştırmalar yaptıkça ve bunlar hakkında çalıştıkça aynı oranda kazanımları arttı ve başarılar yaşadım.
Hayallerinin peşinde istikrarlı bir şekilde ilerleyince onlara ulaşmanın zor olmadığını gördüm.Hiç unutmuyorum lise yıllarımda NASA'ya yazdığım bir mektubum var ,o mektupta havacılığa olan ilgililiğimi anlatıp NASA'da çalışmak istediğimi söylemiştim.İki ay sonra bana kocaman bir koli göndermişlerdi.İçerisinde uçak bilgilerinden tutun onlarla beraber çalışmak için nasıl bir eğitim almam gerektiğine kadar birçok bilginin olduğu kitapçıklar göndermişlerdi bana.Seneler sonra NASA'ya bir mektup daha yazdım bu sefer e-posta olarak tabi.Hayallerimden birisi de uçarken perküsyon çalmaktı,geçen sene bunu gerçekleştirdim.Fethiye Babadağı'ndan 1800 metre yükseklikten yamaç paraşütü ile atlayıp havada 45 dakika perküsyon çaldım,bunu başarınmanın coşkusu ile NASA'ya uzayda perküsyon çalan ilk insan olmak istediğimi söyledim.Henüz cevap gelmedi ama ben bu isteğimde hala ısrarcıyım!
-Bundan sonraki planlarınız neler?
D52 Metodunu yazdıktan sonra, bilgi paylaşımını nasıl arttırırım müzik ve ritim meraklılarıyla profesyonel müzisyenleri nasıl buluştururum gibi sorular üzerinde çalışmalar yaptım ve D52 Davul ve Perküsyon Festivalini oluşturduk.Müzik eğitiminin zeka gelişimi üzerine araştırmalar ve çalışmalar yapıyorum,bu bilgileri yeni atölyeler ve gösterilerle daha çok insanla paylaşmak istiyorum.Davul ve ritim bana çok şey kazandırdı,hayata olan bakış açımı değiştirdi,pek çok konuda beni araştırmaya itti ve öğrenme isteğimi körükledi.üniversitelerde,okullarda ve konferanslara gidip bu deneyimlerimi insanlarla paylaşmayı ve gençlerle bu heyecanı ve motivasyonu aşılamayı çok istiyorum.
Davulculuk ve müzisyenlik bir noktadan sonra beni müzik teknolojileri üzerine yoğunlaşmaya itti.Şu anda Ankara teknoloji geliştirme bölgesi Cyberpark'ta KV331 Audıo adlı firmada Synthmaster adında bir sintizayzır yazılımı üretiyoruz.
Yerli ve yabancı pek çok gruba eşlik eden Gerçek Dorman, şu anda Etnik müzik grubu Akdeniz Akdeniz’in, Yunan müzik grubu Thallassa Band’in ve Rock grubu Büyük Birader’in davulcu ve perküsyonistidir. International Internet Orchestra, Connection of Rhythms, Rhythm Kitchen gibi projeleri yönetmekte ve aynı zamanda oyun, film müzikleri; bale ve modern dans gösterilerine müzikler yapmaktadır. Dünyanın pek çok şehrinde davul ve perküsyon performansları ve workshopları yapan Dorman, ritim, dans ve sporu bir araya getiren ''RhythmGym”in de yaratıcısıdır. 2013 yılında D52 Davul Metodu - 52 Haftada Temel Davul Dersleri, adlı Türkiye’nin 3. davul metodunu yazmıştır.
Geçtiğimiz sayısında da Popular Science, yazmış olduğu D52 adlı davul metodu yeni baskısını yapmışken müzisyen, eğitimci ve ses tasarımcısı Gerçek Dorman ile sorularınıza cevap niteliğinde kısa bir söyleşi yapmış.
-Davul çalmaya ve müziğe nasıl başladınız?
Annemin bana hediye ettiği "Carl Orff-CarminaBurana" dinleyerek başladım diyebilirim.Müzik dinlemek benim için çok önemli bir uğraştı,bunun için hep zaman yarattım kendime,tabii müzik dinlerken de kendimi bir yerlere,bir şeylere vururken ve o şeylerin üzerinde ritim tutarken bulurdum,etrafımdan bu konuda uzun seneler boyunca azar işittim..Ama resmi olarak davul eğitimime orta okul son sınıfta başladım.Daha sonra bu eğitimler git gide profesyonel bir hal aldı.Gazi Üniversitesi Maliye bölümünü kazandım ama ben kendi üniversitemden daha çok karşı binadaki Hacettepe Konservatuarının kampüsünde bulundum.Gazi Üniversitesinden sonra da artık davul adına kendi hayallerim doğrultusunda ilerlemeye karar verdim ve Amerika'ya davul eğitimi almaya gittim.Oradaki eğitimimden sonra Türkiye'ye geri dönüp 10 seneyi aşkın bir süre davul be perküsyon eğitmenliği yaptım.
-Davul ve müzik hayatınızda ne gibi değişikliklere yol açtı?
Ben her zaman çok hayalperest birisi oldum,hayallerimin peşinden koşmaktan da hiçbir zaman korkmadım.Bu hayalperestliği ve cesareti bana müziğe ve davula olan aşkımın kazandırdığını düşünüyorum.Seneler içerisinde davul, ritim ve müzik üzerinde araştırmalar yaptıkça ve bunlar hakkında çalıştıkça aynı oranda kazanımları arttı ve başarılar yaşadım.
Hayallerinin peşinde istikrarlı bir şekilde ilerleyince onlara ulaşmanın zor olmadığını gördüm.Hiç unutmuyorum lise yıllarımda NASA'ya yazdığım bir mektubum var ,o mektupta havacılığa olan ilgililiğimi anlatıp NASA'da çalışmak istediğimi söylemiştim.İki ay sonra bana kocaman bir koli göndermişlerdi.İçerisinde uçak bilgilerinden tutun onlarla beraber çalışmak için nasıl bir eğitim almam gerektiğine kadar birçok bilginin olduğu kitapçıklar göndermişlerdi bana.Seneler sonra NASA'ya bir mektup daha yazdım bu sefer e-posta olarak tabi.Hayallerimden birisi de uçarken perküsyon çalmaktı,geçen sene bunu gerçekleştirdim.Fethiye Babadağı'ndan 1800 metre yükseklikten yamaç paraşütü ile atlayıp havada 45 dakika perküsyon çaldım,bunu başarınmanın coşkusu ile NASA'ya uzayda perküsyon çalan ilk insan olmak istediğimi söyledim.Henüz cevap gelmedi ama ben bu isteğimde hala ısrarcıyım!
-Bundan sonraki planlarınız neler?
D52 Metodunu yazdıktan sonra, bilgi paylaşımını nasıl arttırırım müzik ve ritim meraklılarıyla profesyonel müzisyenleri nasıl buluştururum gibi sorular üzerinde çalışmalar yaptım ve D52 Davul ve Perküsyon Festivalini oluşturduk.Müzik eğitiminin zeka gelişimi üzerine araştırmalar ve çalışmalar yapıyorum,bu bilgileri yeni atölyeler ve gösterilerle daha çok insanla paylaşmak istiyorum.Davul ve ritim bana çok şey kazandırdı,hayata olan bakış açımı değiştirdi,pek çok konuda beni araştırmaya itti ve öğrenme isteğimi körükledi.üniversitelerde,okullarda ve konferanslara gidip bu deneyimlerimi insanlarla paylaşmayı ve gençlerle bu heyecanı ve motivasyonu aşılamayı çok istiyorum.
Davulculuk ve müzisyenlik bir noktadan sonra beni müzik teknolojileri üzerine yoğunlaşmaya itti.Şu anda Ankara teknoloji geliştirme bölgesi Cyberpark'ta KV331 Audıo adlı firmada Synthmaster adında bir sintizayzır yazılımı üretiyoruz.
0 Yorum
Yorum Yap