Korona Virüs’ün Mobil Pazara Etkisi

Corona virüs salgını, tüm dünyayı etkisi altına almaya devam ediyor. Virüsün daha fazla can almaması için uzmanlar “Evde kal” çağrılarını artık daha güçlü şekilde yapıyor. Yeni tip corona virüs (Kovid-19) salgını sonrası dünya çapında yapılan “Evde kal” çağrıları hızla artarken, birçok kişi iş, eğitim ve diğer sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için teknoloji cihazlarının başında daha fazla zaman geçiriyor.

Tüm hayat alanlarını etkileyen salgın nedeniyle evden ve uzaktan çalışma sistemlerine olan ilgi her geçen gün artıyor. Evde vakit geçirmek için en çok tercih edilen araçlar ise yine günlük hayatta sıkça kullanılan teknolojik cihazlar oluyor. Akıllı cihazların kullanımı, corona virüs öncesi döneme göre önemli ölçüde arttı. Akıllı cihazlarda kullanılan uygulamaların iki merkezi konumunda ki AppStore ve Google Play’in 2020’nin ilk çeyreğindeki gelirleri açıklandı.

2020’nin ilk çeyreğinde kullanıcılar, harcamalar açısından gelmiş geçmiş en büyük çeyrek olarak kabul edilen bu dönemde, uygulama mağazalarından 23,4 milyar dolarlık uygulama indirdi. Ayrıca 2019’un 4. çeyreğine göre %15 artışla 31 milyardan fazla yeni uygulama indirildi.

Google Play indirme işlemleri, geçen yılın aynı dönemine göre %5 artarak 22,5 B’ye, iOS indirme işlemleri ise geçen yılın aynı dönemine göre %15 artarak 9B’den fazla yeni indirmeye ulaştı. Google Play oyun dışı uygulamalarda tüm indirmelerin %55’ini oluştururken, iOS’ta bu rakam %65’ten biraz daha yüksek olarak karşımıza çıkıyor. Hem Google Play hem de iOS’ta indirimlerde çeyrekte %15 büyüme gösteren İtalya, Coronavirus salgını söz konusu olduğunda Avrupa’nın odak noktası oldu.

2_790x445

Kategori düzeyinde bakıldığında, Oyunlar, Araçlar ve Eğlence Google Play’de indirilenler arasında en üst sıralarda gözükmektedir. Oyunlar kategorisi, Google Play’de indirme açısından en üst sırayı oluştururken, Sağlık ve Fitness, Eğitim ve İş dünyası hemen arkasından takip ediyor. Evden çalışmak normal hale geldikçe ve okul ve spor salonu kapanmaya başladığında, tüketicilerin evde kalırken vakit geçirmesine yardımcı olan uygulamaların indirilmesinde bir artış gözüküyor. ZOOM, Google’ın Hangouts Meet ve Microsoft Teams gibi konferans uygulamaları son dönemin en çok kullanılan uygulamaları arasına girdi.

İOS‘ta kategoriler açısından bakıldığında Oyunlar, Fotoğraf ve Video ve Eğlence, diğer indirmelere göre en büyük kategoriler olmaya devam ediyor. 30 Gün Fitness, YAZIO ve Kalori Sayacı gibi Sağlık ve Fitness uygulamaları iOS’ta 2020 sıralamasında en çok indirilen uygulamalar arasında bulunmaktadır.

Tüketiciler hem iOS hem de Google Play’de benzer büyüme oranları ile 2020 yılının ilk çeyreğinde oyunlara 2019’un 4. çeyreğine göre %5 daha fazla harcadı. Oyunlar, iOS’taki tüm tüketici harcamalarının %65’ini ve Google Play’de %85’ini oluşturuyordu. Tüketiciler 2020 yılının ilk çeyreğinde Mobil Oyunlarda 16,7 Milyar Doların Üzerinde Harcama yaptı.

Başlangıçta 12 Kasım’da Amerika Birleşik Devletleri’nde piyasaya sürülen Disney + uygulaması 2020 yılının ilk çeyreğinde güçlü bir şekilde indirilmeye başlandı. 24 Mart’ta Avrupa’da da kullanıma açılan uygulama, ilk olarak İngiltere ve Almanya da dahil olmak üzere 7 yeni Avrupa ülkesinde yaklaşık 5 milyon indirme gerçekleştirdi.

Özgün İçerik: Bu içerik Öğrenci Kariyeri yazarlarından Enes Eren tarafından oluşturulmuştur.

Enes Eren

Ege Üniversitesi Makine Mühendisliği

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir